Menu

Výsledky vyhledávání fráze "{{ query }}"

{{ group.group }}

Nic nebylo nalezeno :(

přejít na podrobnější hledání »

Speciální nabídka

Datum odjezdu nejdříve:
Datum příjezdu nejpozději:
Zájezdy s datem odjezdu ve vybraném měsíci nebo roce:

UbytováníUbytování

UbytováníStravování

UbytováníDoprava

UbytováníKategorie cestovního komfortu

UbytováníFyzická náročnost (aktivní dovolená)

CenaCena

Vybrané filtry:nic nebylo zvolenozrušit všechny filtry

Pamír na kole

Z Oše do Dušanbe po střeše světa
dovolená na kole★ zvládnu i noclehy pod stanem nebo náročné cestování4 velmi náročný program

Termíny zájezdu

TermínPočet dníAktuální cenaObj. číslo
14. 8. – 30. 8. 201917 dní-3%41 613 Kč42 900 Kč21218902
Základní cena -3%41 613 Kč42 900 KčFirst-minute sleva do 14. 3. 2019.
Služby za příplatek
Tádžické vízum včetně povolení do oblasti Horský Badachšán1 900 Kč
27. 6. – 13. 7. 201917 dní42 900 Kč21218901

Popis

Cyklistický přejezd Pamíru patří kvůli, odlehlosti regionu, obtížné logistice a náročnému terénu i klimatu mezi unikátní cyklistické výpravy. S doprovodným džípem, kuchařem a po trase, kterou jsme pro vás připravili, si však můžete tento excelentní zážitek dopřát i vy.

Putování zahájíme v Oši  – jednom z nejrušnějších a nejstarších měst celé Střední Asie ležícím na Hedvábné stezce. Odtud budeme postupně stoupat až do Sary-taš – poslední osady před kyrgyzsko-tádžickou hranicí. Pohled na jednolitý hřeben Pamíru s dominantním Pikem Lenina (7134 m) v nás vzbudí respekt a očekávání toho, co se skrývá za zdánlivě nepropustnou horskou hradbou.

Přes nejnepřívětivější bezcelní zónu světa přejedeme kyrgyzsko-tádžickou hranici, překonáme dvě čtyřtisícová sedla a spustíme se k jezeru Karakul. Zde odbočíme z Pamírského traktu a srdcem největšího středoasijského národního parku NP Pamír  překonáme údolím Bartangu pamírský hřeben. NP Pamír je opravdu pozoruhodné místo – zahrnuje 40 šestitisícových vrcholů, několik ledovců a jezer. Díky jeho odlehlosti a řídkému osídlení disponuje vzácnou biodiverzitou – nalezneme zde 100 druhů endemických rostlin a 160 různých druhů ptáků. Z kola budeme pozorovat stopy vzácných kopytníků, při troše štěstí nám cestu zkříží ovce Marko Polo a za šera budeme pátrat v krajině, zda neuvidíme lesknoucí se oči sněžného leoparda.

Údolí Bartangu opustíme v městečku Rušon. Ačkoliv ospalá, několik stovek obyvatel čítající osada není žádným velkým centrem, na nás bude po týdnu stráveném v divočině Bartangu působit až příliš živě. Z Rušonu poputujeme následující dva dny po proudu hraniční řeky Pjandž. Na druhém břehu tohoto divokého a přehradami nespoutaného toku zahlédneme izolované, téměř středověké afgánské vesnice. Někde se řeka natolik zúží a zařízne hluboko do kaňonu, že můžeme rozeznat muže na oslících a ženy okopávající políčka. Připomíná to pohled do minulosti. I na našem břehu však budeme mít místy husí kůži, neboť silnice je v některých úsecích široká sotva tři metry. Když konečně dorazíme do poslední osady na naší cestě – Kalaikumu, pocítíme opojení z našeho výjimečného zážitku. Odtud se džípy dopravíme do Dušanbe, nakoupíme poslední dárky a letecky se vrátíme domů.

Na co se můžete těšit?

  • Etapově na horských kolech s doprovodným vozidlem
  • Kempování v divočeně nebo ubytování v rodinách, polopenze 
  • Srdcem NP Pamír  přes třetí nejvyšší pohoří světa
  • Izolovaným údolím Bartangu i po Pamírském traktu
  • Významná křižovatka Hedvábné stezky – Oš  

Program

  • 1.–2. den

    Letecky Praha-Biškek– (Kyrgyzstán): odpolední přílet, sestavení kol a odpočinek po cestě; fakultativně prohlídka Oše–3000 let starého obchodního sídla, ležícího v jihovýchodním cípu Ferganské kotliny na Hedvábné stezce: největší středoasijský bazar Jayma, důležité poutní místo muslimů hora Šalomounův Trůn , na níž údajně spočinul sám prorok Muhammad a jehož povzdech nad krásou okolní krajiny („Oššš...") dal městu název.

  • 3.–5. den

    Na kole po legendárním Pamírském traktu postaveném sovětskými inženýry ve 30. letech minulého století;  z úrodné nížiny řeky Taldyk (960 m) pozvolným stoupáním přes sedlo Čyrčik (2408 m) do městečka Gulča (1570 m); dále divukrásnou Alajskou dolinou prořezávající červené pískovcové kaňony; přes sedlo Taldyk (3615 m) až do Sary-taše (3 dny/200 km/4070 m/asfalt).

  • 6. den

    Volný aklimatizační den v oblasti Sary-taš (3173 m) – poslední výspa civilizace na cestě do Číny (čínská hranice je pouhých 70 km na východ) nebo do Tádžikistánu; výhled na panorama Pamíru s dominantním Pikem Lenina (7134 m); cyklistický výlet po okolí nebo fakultativně autem do horolezecké základny na úpatí druhé nejvyšší hory Pamíru a odtud pěší výlet.

  • 7.–8. den

    Vzhůru na jih po nejvýše položené kyrgyzské silnici přes neprostupnou hradbu Pamíru; zpočátku silnice stoupá volně, po pár kilometrech se asfalt mění v rozbitý beton a za kyrgyzskou celnicí v červený prach; nejvyšší bod na trase sedlo Kyzyl-Art (4280 m); překročení jednoho z nejvýše položených hraničních přechodů světa; přejezd do Tádžikistánu a do autonomní oblasti Horský Badachšán; přes sedlo Jobulak (4264 m) se spustíme k jezeru Karakul (3944 m) - nejvýše položenému meteoritickému jezeru na světě (2 dny/100 km/1600 m/rozbitá šotolina s roletou).

  • 9.–11. den

    První část cyklistiky v NP Pamír : unikátní „černé" jezero Karakul vzniklé dopadem meteoritu před miliony let; opuštění Pamírského traktu a vjezd do srdce národního parku; pastviny se stády jaků a polodivokých koní; proti proudu řeky Kokuibel po polopouštních náhorních pláních Pamíru; sedlo Kok Jar (3 808 m) a prudký sjezd do izolovaného údolí Bartangu; pohádková vesnička Savnob usazená na hraně kaňonu burácející řeky pod Fedčenkovým ledovcem a zaledněným Štítem nezávislosti (6940 m) (3 dny /170 km/1400 m/těžký terén). 

  • 12.–13. den

    Druhá část v NP Pamír : pokračujeme podél řeky Bartang; unikátní horské vesničky Barchadif, Bartang, Basid a Bardara a jejich milí, etnicky rozmanití obyvatelé hovořící téměř zaniklou formou pamírštiny; lokální skryté svatyně vztahující se k místní specifické formě islámu–šíitského směru ismáilíja; dojezd do Rušonu a opětovné napojení na Pamírský trakt (2 dny/140 km/1250 m/těžký terén).

  • 14.–15. den

    Po proudu hraniční řeky Pjandž po Pamírském traktu; výhledy přes řeku na izolované vesničky sousedních afgánských Paštunů; živá městečka a tržiště; kaňon řeky Pjandž v jejíchž stěnách je vysekána tato místy neuvěřitelná silnice; dojezd do Kalaikumu, zabalení kol, závěrečná večeře v horách (2 dny/175 km/1950 m/prašná cesta).

  • 16.–17. den

    Celodenní přejezd do hlavního města Tádžikistánu Dušanbe a brzký ranní let do Prahy.

Podmínky