Myanmar (Barma) na kole
Litujeme, tento zájezd již není v nabídce
Na co se můžete těšit?
Na co se můžete těšit?
- Cyklistické putování barmským venkovem s důrazem na etnografické zážitky
- Tajuplné pagody a zlaté stúpy v proslulých městech Bagan a Yangon
- Famózní národní parkMat Na Tang, tetované ženy z kmene Čjinů
- Závěrečný odpočinek na plážích Bengálského zálivu v oblasti Ngapali
- Hotely, snídaně, doprovodné vozidlo, místní i česky hovořící průvodce
Popis:
Popis
Jde o zcela výjimečnou, částečně dobrodružnou cestu do velmi málo navštěvované části Myanmaru. Cílem našeho programu je přinést účastníkům co možná nejvíce etnografických zážitků. Tomu je přizpůsobena trasa zájezdu, která vede Čjinským a Arakanským státem, které byly ještě v roce 2013 pro jakoukoliv turistiku kompletně uzavřeny.
Začneme tradičně: prohlídkou Yangonu a Baganu , dvou měst proslavených svou krásou i v daleké cizině. Až se jich nabažíme, přeplujeme přes řeku Iravádí a začneme objevovat zcela jiný Myanmar – zemi, jež se pomalu a rozpačitě osměluje k vítání prvních turistů.
První část naší výpravy strávíme v Arakánském pohoří, které představuje nejjižnější výběžky Himálaje. V jeho srdci leží národní park Mat Na Tang, odlehlá část země s tropickými lesy, divokým ptactvem a rododendronovými háji v oblasti nejvyšší hory Mt. Victoria (3034 m). Odsud přes myanmarský venkov postupně sjedeme až k pobřeží Bengálského zálivu, kde si poslední dny naší dovolené užijeme zasloužený odpočinek na bílých liduprázdných plážích v oblasti Ngapali.
Připravte se na to, že v mnoha vesnicích, kterými projedeme, budeme jedni z prvních cizinců. Tomu odpovídá i občasný nižší standard kvality ubytování především ve venkovských oblastech. Ten však vynahrazuje výtečná kuchyně plná zeleniny, tropického ovoce, ryb a mořských plodů a také přátelská otevřenost místních obyvatel. Po celou dobu budeme mít doprovodné vozidlo a průvodcovský tým bude sestávat z místního barmštinu ovládajícího průvodce a česky hovořícího průvodce.
Otevřete svá srdce myanmarským úsměvům, nestyďte se dorozumívat posunky, neboť angličtinou zde vládne málokdo. Dejte prostor svému objevitelskému já a vydejte se s námi na kole po Myanmaru!
Vaše ohlasy:
Vaše ohlasy
Program:
Program
Letecky Praha–Yangon (Rangún); transfer do hotelu a podvečerní procházka živým koloniálním centrem v okolí pagody Sule.
Brzo ráno letecky do Baganu (Paganu) – centra starobylé Puganské říše; sestavení kol a první vyjížďka po šotolinových cestičkách mezi tisíci starodávných tajuplných stúp a pagod; pozorování západu slunce z terasy některého z chrámů (0–20 km)
Opouštíme Bagan a plavbou přes životodárný veletok Iravádí se vydáváme na cestu do odlehlého a nejméně přístupného barmského státu Čin;nížinou po venkovských silničkách lemovaných políčky s chilli papričkami a rýží, z nichž občas vystupují zlaté stúpy venkovských klášterů; ruch menších měst Pauk a Kyaukhtu a oči přitahující jídelny a stánky všeho druhu (první den: 75 km/ ↑ 700 m), (druhý den: 52 km/ ↑ 1000 m).
Třídenní průjezd národním parkem Nat Ma Taung:izolované horské vesničky Khanpetlet a Mindat, ženy s potetovanými tvářemi, pozvolný výjezd do sedla pod Mt. Victoria (3034 m) a fakultativně možnost vyjet až na její vrchol; horské borovicové lesy kombinované s deštným pralesem, gigantické stromové rododendrony, rozkvetlé louky, ráj pro ornitology a nádherné výhledy z vrcholových partií mohutného masivu hory (šestý den: 34 km/ ↑ 1150 m), (sedmý den: 28 km/ ↑ 1330 m), (osmý den: 35 km/ ↑ 1200 m).
Sjíždíme z hor zpět do horké nížiny řeky Iravádí; zapadlé vesničky Saw a Kazoonma žijící po staletí stejným životem; přejezd minibusem (130 km) do pulzujícího poutního místa Shwe Settaw Pagoda na břehu řeky Mann – dle legendy zde Buddha zanechal otisky obou chodidel, na jejichž místě vznikly svatyně, kam každoročně proudí poutníci z celé země(80 km/ ↑ 1100 m).
Volné dopoledne na poutním místě s možností pohlídky posvátných chrámů, koupání v řece či lenošení; odpoledne krátká etapa malebnou zemědělskou krajinou do Padanu (26 km/ ↑ 290 m).
Popovezení minibusem (34 km) z nížiny do horského sedla ve výšce 1200 m; odtud na kole úzkou vlnitou hřebenovkou s majestátními výhledy na okolní hory porostlé pralesem přejedeme hranici do Arakanského státu; dojezd do Ann, horské vesničky na břehu stejnojmenné řeky; cestou výhledy na tropický prales a bambusové lesy (72 km/ ↑ 1100 m).
Tři dny pohodové cyklistiky v úrodné nížině pobřežní oblasti Arakanského státu; po zapadlých silničkách malebným venkovem, rýžová políčka, palmové háje a melounové plantáže, usměvaví vesničané, místní tradiční tržnice, kláštery s procesím následovníků Buddhy; bývalé koloniální městečko Thandwe; dojezd k Bengálskému zálivu (dvanáctý den: 72 km/ ↑ 800 m), (třináctý den: 71 km/ ↑ 500 m), (čtrnáctý den: 87 km/ ↑ 400 m).
Volný den na Ngapali Beach – bílé pláže a koupání v teplých vodách Bengálského zálivu, alternativně projížďka ospalou rybářskou vesničkou, která se teprve připravuje na nápor turistů; balení kol, nákupy suvenýrů, kulinářské přímořské speciality a příprava na návrat domů.
Vnitrostátní přelet Ngapali–Yangon a prohlídka toho, co jsme nestihli první den: nejposvátnější buddhistický stánek v zemi–zlatá pagoda Shwedagon; možnost návštěvy trhu Bogyoke Aung San – úžasné panoptikum myanmarského života; pozdě v noci letecky Yangon-Praha.
Podmínky:
Podmínky
Pokud s námi hodláte cestovat na zájezd Myanmar na kole, dovolte nám nabídnout vám osobní kozultaci k tomu, abyste si ověřili, že toto je skutečně zájezd pro vás. Myanmar je země, která se nedávno otřepala z dlouhé vojenské diktatury a její pozůstatky jsou pořád ještě zřetelné. Turistická infrastruktura se zde omezuje pouze na několik známých turistických bodů, ale zbytek země je turistikou zcela nedotčen. Pro vás to bude znamenat, že si budete užívat objevitelských pocitů, budete často prvními cizinci, se kterými se místní setkají. Na druhou stranu to bude vykoupeno určitým diskomfortem, zejména v ubytování. Připravte se na to, že občas budete spát v zašlých hotelech a mýt se budete vodou nabíranou hrnkem ze sudu. Úroveň toalet tomuto standardu také odpovídá. Stravovat se budete v místních pouličních vývařovnách, ale toto překvapení je spíš příjemné. Jídlo je velice chutné, vždy čerstvé, jen kultura stolování je čistě asijská. Připravte se na občasné policejní kontroly i na to, že program bude muset být nečekaně změněn, protože se tak policie prostě rozhodla. Všechno toto občasné cestovatelské nepohodlí vám ale vykompenzuje neuvěřitelná vřelost a otevřenost místních lidí, byť nerozumí ani slovo jiným jazykem, než svým.
Pokud jste na toto připraveni, zájezd si opravdu užijete. Pokud pochybujete, rádi se s vámi osobně setkáme a poskytneme tolik informací, kolik jen bude potřeba pro správné rozhodnutí.
- Upozornění:
Pokud s námi hodláte cestovat na zájezd Myanmar na kole, dovolte nám nabídnout vám osobní kozultaci k tomu, abyste si ověřili, že toto je skutečně zájezd pro vás. Myanmar je země, která se nedávno otřepala z dlouhé vojenské diktatury a její pozůstatky jsou pořád ještě zřetelné. Turistická infrastruktura se zde omezuje pouze na několik známých turistických bodů, ale zbytek země je turistikou zcela nedotčen. Pro vás to bude znamenat, že si budete užívat objevitelských pocitů, budete často prvními cizinci, se kterými se místní setkají. Na druhou stranu to bude vykoupeno určitým diskomfortem, zejména v ubytování. Připravte se na to, že občas budete spát v zašlých hotelech a mýt se budete vodou nabíranou hrnkem ze sudu. Úroveň toalet tomuto standardu také odpovídá. Stravovat se budete v místních pouličních vývařovnách, ale toto překvapení je spíš příjemné. Jídlo je velice chutné, vždy čerstvé, jen kultura stolování je čistě asijská. Připravte se na občasné policejní kontroly i na to, že program bude muset být nečekaně změněn, protože se tak policie prostě rozhodla. Všechno toto občasné cestovatelské nepohodlí vám ale vykompenzuje neuvěřitelná vřelost a otevřenost místních lidí, byť nerozumí ani slovo jiným jazykem, než svým.
Pokud jste na toto připraveni, zájezd si opravdu užijete. Pokud pochybujete, rádi se s vámi osobně setkáme a poskytneme tolik informací, kolik jen bude potřeba pro správné rozhodnutí.
průvodce CK, letenka vč. všech poplatků Praha–Yangon–Praha, dva vnitrostátní přelety Yangon–Bagan a Ngapali–Yangon, všechny transfery a transport zavazadel během celého programu, přeplavba lodí přes řeku Iravádí, 14x turistické nebo místní hotely se snídaní (někde je ubytování velmi skromné), 1x večeře na horské chatě v NP Nat Ma Taung, informační materiály, potřebné mapy, výškové profily tras, navigační údaje pro GPS.
- V ceně zahrnuto:
průvodce CK, letenka vč. všech poplatků Praha–Yangon–Praha, dva vnitrostátní přelety Yangon–Bagan a Ngapali–Yangon, všechny transfery a transport zavazadel během celého programu, přeplavba lodí přes řeku Iravádí, 14x turistické nebo místní hotely se snídaní (někde je ubytování velmi skromné), 1x večeře na horské chatě v NP Nat Ma Taung, informační materiály, potřebné mapy, výškové profily tras, navigační údaje pro GPS.
barmské vízum - 50 USD (platí se při příletu na letišti); vstupné do některých památkových objektů, zejména: archeologický areál Bagan (asi 20 USD), Shwedagon Pagoda (asi 10 USD), vstup do národního parku Nat Ma Taung (asi 8 USD) - platí se v případě výstupu/ výjezdu na vrchol hory Mt. Victoria.
- V ceně nezahrnuto:
barmské vízum - 50 USD (platí se při příletu na letišti); vstupné do některých památkových objektů, zejména: archeologický areál Bagan (asi 20 USD), Shwedagon Pagoda (asi 10 USD), vstup do národního parku Nat Ma Taung (asi 8 USD) - platí se v případě výstupu/ výjezdu na vrchol hory Mt. Victoria.
Na tento zájezd obvykle létáme se společností Emirates/Qatar Airways. V obou případech je kolo přepravováno bez příplatku, pokud se vejdete do stanoveného váhového limitu (váhový limit bude upřesněn po zakoupení letenek).
Vnitrostátní lety jsou operovány malými letadly, kterými není přeprava kol možná. Zatímco my z Yangonu do Baganu a z Ngapali do Yangonu poletíme, kola pojedou (zabalená v krabicích) po zemi.
- Letenky:
Na tento zájezd obvykle létáme se společností Emirates/Qatar Airways. V obou případech je kolo přepravováno bez příplatku, pokud se vejdete do stanoveného váhového limitu (váhový limit bude upřesněn po zakoupení letenek).
Vnitrostátní lety jsou operovány malými letadly, kterými není přeprava kol možná. Zatímco my z Yangonu do Baganu a z Ngapali do Yangonu poletíme, kola pojedou (zabalená v krabicích) po zemi.
Ve většině oblastí, kterými budeme projíždět, jsou velmi omezené možnosti ubytování a je třeba se přizpůsobit místním skromným podmínkám. Všechny služby znamenají kompromis mezi chtěným a možným. Čím přitažlivější a turisticky neobjevenou krajinou budeme projíždět, tím chudší infrastruktura bude k dispozici.
V turistických lokalitách (Yangon, Bagan, Ngapali, Kanpellet) budeme ubytováni v hezkých hotelech střední třídy. Pokoje jsou většinou dvoulůžkové s vlastním sociálním zařízením a teplou sprchou.
Ve venkovských oblastech budeme nocovat v lokálních hotelech určených pro místní cestující. Pokoje jsou většinou 2 až 4lůžkové, velmi spoře zařízené. K dispozici je turecké WC (obvykle 1 až 2 na celou skupinu) a kyblíková sprcha se studenou vodou. Pro zvýšení komfortu a rovněž z hygienických důvodů doporučujeme středně teplý spacák. Venkovské ubytování působí velmi skromně, umožní nám však mimořádnou exkurzi do běžného života místních obyvatel.
V ceně zájezdu jsou zahrnuty všechny snídaně, někdy je dostaneme přímo v hotelu a někdy si na snídani zajdeme do nejbližší pouliční jídelny. Ostatní stravování budeme řešit individuálně. Možností máme dostatek každý den, od různých venkovských občerstvoven až po tržiště. Základem teplých jídel je rýže, jež se doplňuje různými omáčkami, zeleninou, masem apod. Na svačinu lze zakoupit čerstvé banány, mango, melouny a jiné tropické ovoce. Ceny jsou velmi příznivé, v přepočtu spíše nižší než v Česku.
- Ubytování a stravování:
Ve většině oblastí, kterými budeme projíždět, jsou velmi omezené možnosti ubytování a je třeba se přizpůsobit místním skromným podmínkám. Všechny služby znamenají kompromis mezi chtěným a možným. Čím přitažlivější a turisticky neobjevenou krajinou budeme projíždět, tím chudší infrastruktura bude k dispozici.
V turistických lokalitách (Yangon, Bagan, Ngapali, Kanpellet) budeme ubytováni v hezkých hotelech střední třídy. Pokoje jsou většinou dvoulůžkové s vlastním sociálním zařízením a teplou sprchou.
Ve venkovských oblastech budeme nocovat v lokálních hotelech určených pro místní cestující. Pokoje jsou většinou 2 až 4lůžkové, velmi spoře zařízené. K dispozici je turecké WC (obvykle 1 až 2 na celou skupinu) a kyblíková sprcha se studenou vodou. Pro zvýšení komfortu a rovněž z hygienických důvodů doporučujeme středně teplý spacák. Venkovské ubytování působí velmi skromně, umožní nám však mimořádnou exkurzi do běžného života místních obyvatel.
V ceně zájezdu jsou zahrnuty všechny snídaně, někdy je dostaneme přímo v hotelu a někdy si na snídani zajdeme do nejbližší pouliční jídelny. Ostatní stravování budeme řešit individuálně. Možností máme dostatek každý den, od různých venkovských občerstvoven až po tržiště. Základem teplých jídel je rýže, jež se doplňuje různými omáčkami, zeleninou, masem apod. Na svačinu lze zakoupit čerstvé banány, mango, melouny a jiné tropické ovoce. Ceny jsou velmi příznivé, v přepočtu spíše nižší než v Česku.
Celkem na kole ujedeme v základní variantě asi 700 km a nastoupáme cca 8700 m. Etapy nejsou technicky náročné, jejich délka se vesměs pohybuje v rozmezí 70–85 km. Kromě 3 dnů se budeme pohybovat po asfaltových silničkách – jedná se ovšem o barmský asfalt, tedy hodně rozbitý, občas úplně chybějící. Zmiňovanými 3 dny pak máme na mysli národní park Nat Ma Taung a jeho okolí, kde pojedeme po prašné džípové cestě a jedná se o místy prudký výjezd, po kterém následuje prudký sjezd. Zde jsou etapy kratší, abychom měli dost času na jejich zdolání. Z tohoto důvodu doporučujeme právě horské kolo. Terén by měl být vesměs suchý, tedy stačí hladké pláště, nejlépe typu „semislike“. Zkušení cyklisté mohou program absolvovat i na trekovém či gravel kole, je však nutné, aby měli dostatečně lehké převody.
- Povrch a profil:
Celkem na kole ujedeme v základní variantě asi 700 km a nastoupáme cca 8700 m. Etapy nejsou technicky náročné, jejich délka se vesměs pohybuje v rozmezí 70–85 km. Kromě 3 dnů se budeme pohybovat po asfaltových silničkách – jedná se ovšem o barmský asfalt, tedy hodně rozbitý, občas úplně chybějící. Zmiňovanými 3 dny pak máme na mysli národní park Nat Ma Taung a jeho okolí, kde pojedeme po prašné džípové cestě a jedná se o místy prudký výjezd, po kterém následuje prudký sjezd. Zde jsou etapy kratší, abychom měli dost času na jejich zdolání. Z tohoto důvodu doporučujeme právě horské kolo. Terén by měl být vesměs suchý, tedy stačí hladké pláště, nejlépe typu „semislike“. Zkušení cyklisté mohou program absolvovat i na trekovém či gravel kole, je však nutné, aby měli dostatečně lehké převody.
Budeme se pohybovat v náročnějších klimatických podmínkách, čeká nás převážně vlhko a přes den místy i horko. Předpokládaná teplota je kolem 28–30 °C přes den a 23–25 °C v noci. Výjimkou je pobyt (cca 3 dny) v okolí hory Mount Victoria, kde dosáhneme výšky až 3000 m. Zde se znatelně ochladí, zejména po západu slunce mohou teploty klesnout k 10 °C. Srážky by v období ledna/ února měly být minimální.
- Klima:
Budeme se pohybovat v náročnějších klimatických podmínkách, čeká nás převážně vlhko a přes den místy i horko. Předpokládaná teplota je kolem 28–30 °C přes den a 23–25 °C v noci. Výjimkou je pobyt (cca 3 dny) v okolí hory Mount Victoria, kde dosáhneme výšky až 3000 m. Zde se znatelně ochladí, zejména po západu slunce mohou teploty klesnout k 10 °C. Srážky by v období ledna/ února měly být minimální.
9–15 účastníků
- Velikost skupiny:
9–15 účastníků
V březnu 2017 podnikla parta nadšených cyklistů-průzkumníků první výpravu do Myanmaru, na jejíchž základech následně vznikl jeden z našich nejexotičtějších zájezdů. Pro přátele a přátele přátel psali o své cestě blog a také samozřejmě pořídili mnoho zajímavých fotografií.
Informační schůzka se bude konat asi dva týdny před odjezdem. Zodpovíme na ní vaše dotazy, poradíme, jak si na zájezd dobře zabalit, a připomeneme, na co nezapomenout. Pokud se schůzky nezúčastníte, nevadí – veškeré důležité informace obsahují i podrobné pokyny, které obdržíte e-mailem asi měsíc před odjezdem.
- Poznámka:
V březnu 2017 podnikla parta nadšených cyklistů-průzkumníků první výpravu do Myanmaru, na jejíchž základech následně vznikl jeden z našich nejexotičtějších zájezdů. Pro přátele a přátele přátel psali o své cestě blog a také samozřejmě pořídili mnoho zajímavých fotografií.
Informační schůzka se bude konat asi dva týdny před odjezdem. Zodpovíme na ní vaše dotazy, poradíme, jak si na zájezd dobře zabalit, a připomeneme, na co nezapomenout. Pokud se schůzky nezúčastníte, nevadí – veškeré důležité informace obsahují i podrobné pokyny, které obdržíte e-mailem asi měsíc před odjezdem.
Připravili jsme pro vás krátký instruktážní film, jak nejlépe zabalit kolo do letadla. Prohlédnout si ho můžete zde.
- Naše doporučení:
Připravili jsme pro vás krátký instruktážní film, jak nejlépe zabalit kolo do letadla. Prohlédnout si ho můžete zde.
- Nástupní místa:
Praha
- Pořadatel:
CK Adventura
- Očkování:
Informace o doporučeném i povinném očkování do jednotlivých zemí najdete na stránce Očkování.
- Pokyny k leteckým zájezdům na kole:
Potřebné informace o vybavení a organizaci najdete v souboru Cyklozájezdy s leteckou dopravou - obecné informace. Upozorňujeme také na důležité údaje v informacích o letenkách a o službách a cestovním komfortu.
- Cestovní pojištění:
Nabízíme vám 3 varianty cestovního pojištění UNIQA: základní pojištění léčebných výloh a zavazadel K5Z (Evropa 50 Kč /Svět 100 Kč / den), nebo balíčky zahrnující pojištění stornopoplatků, úrazu a odpovědnosti: K5SZ se standardním limitem plnění (K5Z + 3,5 % ceny zájezdu) nebo navýšenou prémiovou variantu K10SZ ( 140 Kč/ den + 3,5 % ceny zájezdu). Lze nabídnout i samotné pojištění storna S. Podrobnosti na stránce Pojištění za příplatek.
- Travel Asistent pro letecké zájezdy:
V ceně tohoto zájezdu je zahrnuta služba Travel Asistent, která vám v případě problémů s letem zajistí bezplatnou asistenční linku a následně po návratu i možnost vyřízení případné finanční kompenzace.