průvodce CK, letenka vč. všech poplatků a přepravy kola na trase Praha–Dillí–Praha a Dillí-Léh-Dillí, veškerá místní doprava a transfery, 4x skromný hotel se snídaní v Léhu, 9 nocí na tábořištích v horách v zapůjčených stanech, 9x plná penze, 1x hotel v Dillí včetně dopravy z/na letiště, potřebná povolení pro oblast Dha Hanu a Nubra, informační materiály.
Ladákh na kole
Termíny zájezdu
Telefonická rezervace
V tuto chvíli prodáváme poslední místa. Možnost rezervace je nutné ověřit telefonicky. Pro další informace volejte +420 271 741 734-36.
Termíny:
Termín | Počet dní | Aktuální cena | Obj. číslo | ||||||
16. 8. – 31. 8. 2025 | 16 dní | -4%71 808 Kč74 800 Kč | 21202502 | Rezervovat | |||||
Základní cena | -4%71 808 Kč | 74 800 Kč | First-minute sleva do 16.2.2025. | ||||||
Základní cena: 74 800 Kč. First-minute sleva do 16.2.2025-4%71 808 Kč. | |||||||||
Služby za příplatek | |||||||||
| |||||||||
Služby za příplatek: indické vízum:1 200 Kč |
Na co se můžete těšit?
Na co se můžete těšit?
- Vysokohorská cyklistika v horách budhistického Ladákhu
- Lámaistické kláštery v údolí Indu i zapadlé horské vesničky
- Přejezd nejvyššího silničního sedla na světě Khardung La (5359 m)
- Podpora servisního týmu včetně plné penze a doprovodného vozidla
- Ubytování v hotelech i v divočině v zapůjčených stanech
Popis:
Popis
Mezi hřebeny Himálaje a Karákoramu leží těžko přístupný Ladákh – země hor a lámaistických klášterů s neopakovatelnou atmosférou nepřerušené tradice tibetského buddhismu. Severoindickému Ladákhu se někdy přezdívá "Malý Tibet“ a byl oblastí dlouho nepřístupnou. Místní obyvatelé viděli dříve přistávat letadlo než přijet auto. Hlavní město Léh, jehož královský palác představuje předlohu k daleko známějšímu paláci Potála v tibetské Lhase, se stane východiskem k prozkoumání západní i východní části Ladákhu.
Program jsme připravili tak, abychom měli dostatek času aklimatizovat se na vyšší nadmořskou výšku a seznámit se s unikátní místní přírodou, kulturou i architekturou. Kompletní servis nám během programu zajistí místní osvědčená partnerská agentura včetně kuchaře, který nám při stanování v horách bude vařit plnou penzi.
Program:
Program
Letecky Praha-Dillí-Léh (3500 m); ubytování, odpočinek po cestě, odpolední aklimatizační procházka hlavním městem tzv. Malého Tibetu, někdejší významné křižovatky na hedvábné stezce.
Přejezd busem do Bod Kharbu (3470 m); cestou návštěva dvou významných klášterů: v údolí Indu ležícího Čos-khor v Alčí s freskami a dřevořezbami z 11. století a půvabného buddhistického klášteru v Lamajuru položeného v bočním údolí ve výšce 3500 m; v podvečer dojezd na tábořiště u Bod Kharbu a sestavení kol.
Vyjíždíme na kole po proudu řeky Kanji; vesnice Čiktan (3230 m) se smíšeným muslimsko-buddhistickým obyvatelstvem; při ústí řeky Kanji do Indu ve vesničce Sanjak vstupujeme do odlehlé oblasti Dah-Hanu, jež je v Ladákhu kulturně a etnicky výjimečná díky etniku Drok-Pa vyznávajícímu velmi starou formu buddhismu ovlivněnou animistickými kulty; nocleh nad vesnicí Dah ve výšce 2900 m (45 km/ ↑ 400 m/ rozbitý asfalt).
Hlubokým kaňonem proti proudu řeky Indus míříme do Takmačiku (2950 m) - jedné z nejkrásnějších vesnic v tomto údolí; cestou prohlídka neolitických skalních rytin a okouzlující vesnice Skurbučan s více než desetimetrovou sochou Guru Rimpočeho (53 km/ ↑ 500 m/ asfalt); kempování na dvě noci v meruňkovém sadu ve vesnici; další den aklimatizační vyjížďka do bočního údolí dle chuti až do 4000 m, po cestě prohlídka vysoko v horách položených osad Barma (3300 m) a Goma (3800 m) (37 km/ ↑ 1050 m/ asfalt, šotolina).
Opouštíme údolí Indu a pitoreskní silnicí, která propojuje vysokohorské vesnice stoupáme do dvojice sedel Lago La (3830 m) a Mebtak La (3830 m); skvělá cyklistika se zde snoubí s etnografickými zážitky a monumentálními výhledy na hřeben okolních hor; nocleh v malebné osadě Hemis Šukpačan ve výšce 3700 m pod obrovskou sochou Buddhy (45 km/ ↑ 900 m/ šotolina).
Pokračujeme vysokohorskou krajinou přes tři sedla nad 3700 m; cestou návštěva významného kláštera v Likkiru (3740 m) založeného roku 1065, který obývá na sto mnichů; obrovská socha sedícího Buddhy shlíží dolů do údolí; nocleh v zelené oáze vesničky Ney (44 km/ ↑ 900 m/ šotolina, asfalt).
Ráno si prohlédneme významný klášter Basgo (3290 m) z 15. století; vyhlídkovou silnicí v údolí Indu se vracíme zpět do Léhu; fotogenická vyhlídka na soutok řek Indu a Zanskaru; poutní místo Pathar Sahib (49 km/ ↑ 1100 m/ asfalt).
Volný odpočinkový den v Léhu (3500 m): prohlídka a toulky starým městem, mohutný palác "malá Potála", moderní stúpa Šántí na vyhlídkovém kopci nad městem, klášter Namgjal Tsemo, nákupy suvenýrů na rušné tržnici.
Královská etapa: 38-kilometrové stoupání s relativně mírným průměrným sklonem 5% do nejvyššího silničního sedla na světě Khardung La (5359 m) - podpora autobusu zajištěna; výhledy na sedmitisícové hřebeny pohoří Karákorám; téměř stejně dlouhý sjezd polopouštní krajinou až do vesnice Khardung (3970 m) (70 km/ ↑ 1850 m/ převážně asfalt).
Dokončení sjezdu ze sedla Khardung La (25 km/ ↑ 100 m/ asfalt); cestou majestátní výhledy na ledovcové údolí řeky Shyok; zatáboření v raftové základně Khalsar na břehu řeky (3160 m); odpoledne výlet busem údolím řeky Shyok přes vesničku Diskit s mohutnou gompou až do Hundaru, kde můžeme pozorovat polodivoké velbloudy dvouhrbé v písečných dunách, zájemci mohou částečně na kole.
Závěrečné dva dny cyklistiky na náhorních pláních Karákorámu: z údolí Shyoku stoupáme opuštěnou asfaltkou k poslednímu tábořišti ve výšce 4100 m (43 km/ ↑ 1200 m/ asfalt); následující den se přes druhé pětitisícové sedlo WariLa (5280 m) přehoupneme zpět do údolí Indu a nekonečným sjezdem dosáhneme poslední zastávky na naší trase - restaurace v Šakti (3700 m), odkud nás autobus dopraví posledních 45 km do Léhu; zabalení kol a závěrečný večírek (50 km/ ↑ 1150 m/ převážně asfalt).
Letecky do Dillí; podle letového řádu fakultativně prohlídka největších zajímavostí, případně ubytování v hotelu; v noci nebo brzo ráno odlet do Prahy.
Podmínky:
Podmínky
průvodce CK, letenka vč. všech poplatků a přepravy kola na trase Praha–Dillí–Praha a Dillí-Léh-Dillí, veškerá místní doprava a transfery, 4x skromný hotel se snídaní v Léhu, 9 nocí na tábořištích v horách v zapůjčených stanech, 9x plná penze, 1x hotel v Dillí včetně dopravy z/na letiště, potřebná povolení pro oblast Dha Hanu a Nubra, informační materiály.
- V ceně zahrnuto:
Letecké spojení z Evropy do Léhu je komplikované a nelze se vyhnout přestupu na některém z indických letišť - zpravidla Dillí. To obnáší přesun z mezinárodního na vnitrostátní terminál (někdy se musí přejíždět MHD) a dvojí odbavení zavazadel. Alespoň jednu cestu je při přestupu nutné v Dillí i nocovat – s touto variantou počítáme v našem itineráři (hotel je zajištěn).
Váhové limity na odbavená zavazadla vč. kola jsou max. 30 kg a to je zahrnuto v ceně zájezdu. Jakoukoliv nadváhu navíc si každý doplácí samostatně.
- Letenky:
Letecké spojení z Evropy do Léhu je komplikované a nelze se vyhnout přestupu na některém z indických letišť - zpravidla Dillí. To obnáší přesun z mezinárodního na vnitrostátní terminál (někdy se musí přejíždět MHD) a dvojí odbavení zavazadel. Alespoň jednu cestu je při přestupu nutné v Dillí i nocovat – s touto variantou počítáme v našem itineráři (hotel je zajištěn).
Váhové limity na odbavená zavazadla vč. kola jsou max. 30 kg a to je zahrnuto v ceně zájezdu. Jakoukoliv nadváhu navíc si každý doplácí samostatně.
Od roku 2016 mohou občané ČR za určitých podmínek obdržet indické elektronické turistické vízum (dále jen eTV). Standardní 30denní vízum si u nás můžete objednat jako službu za příplatek. Pokud plánujete cestovat do Indie častějit, lze zažádat i o roční nebo pětileté vízum, jehož cena se však liší. V tom případě nás o tom v dostatečném předstihu informujte.
- Víza:
Od roku 2016 mohou občané ČR za určitých podmínek obdržet indické elektronické turistické vízum (dále jen eTV). Standardní 30denní vízum si u nás můžete objednat jako službu za příplatek. Pokud plánujete cestovat do Indie častějit, lze zažádat i o roční nebo pětileté vízum, jehož cena se však liší. V tom případě nás o tom v dostatečném předstihu informujte.
Hotely jsou poněkud skromnější, spíše domáckého charakteru. Časté jsou výpadky elektrického proudu. V horách náš servisní tým připravuje kompletní tábořiště včetně postavení jídelního stanu vybaveného stolečky a židličkami, dále dvoumístných stanů na spaní a matrací. Pro zvýšení komfortu doporučujeme navíc vlastní karimatku a samozřejmě teplý spacák. Stravování je zajištěno formou plné penze, přičemž obědy jsou většinou balíčky.
- Ubytování a stravování:
Hotely jsou poněkud skromnější, spíše domáckého charakteru. Časté jsou výpadky elektrického proudu. V horách náš servisní tým připravuje kompletní tábořiště včetně postavení jídelního stanu vybaveného stolečky a židličkami, dále dvoumístných stanů na spaní a matrací. Pro zvýšení komfortu doporučujeme navíc vlastní karimatku a samozřejmě teplý spacák. Stravování je zajištěno formou plné penze, přičemž obědy jsou většinou balíčky.
Zájezd je ohodnocen nejvyšším stupněm obtížnosti z důvodu cyklistiky a noclehů ve vysoké nadmořské výšce (nad 4000 m), jež zvyšuje celkovou fyzickou i psychickou zátěž účastníků. Nicméně čistě cyklistická náročnost zájezdu odpovídá stupni 3, kromě dvou etap přes pětitisícová sedla Khardung La (10. den) a Wari La (14. den). Zde je zajištěna podpora autobusu a dopředu počítáme s tím, že se někteří účastníci budou chtít popovézt nebo absolvovat celé stoupání v buse.
Většina plánovaných etap vede po úzkých asfaltkách, cca 30 % pojedeme po horských šotolinových cestách. Celkem ujedeme na kole během 10 dní cca 460 km a nastoupáme asi 10 tisíc výškových metrů. Po celou dobu je k dispozici doprovodný autobus s dostatečnou kapacitou pro popovážení.
Pro tento zájezd doporučujeme jednoznačně horské kolo nebo gravel.
- Náročnost:
Zájezd je ohodnocen nejvyšším stupněm obtížnosti z důvodu cyklistiky a noclehů ve vysoké nadmořské výšce (nad 4000 m), jež zvyšuje celkovou fyzickou i psychickou zátěž účastníků. Nicméně čistě cyklistická náročnost zájezdu odpovídá stupni 3, kromě dvou etap přes pětitisícová sedla Khardung La (10. den) a Wari La (14. den). Zde je zajištěna podpora autobusu a dopředu počítáme s tím, že se někteří účastníci budou chtít popovézt nebo absolvovat celé stoupání v buse.
Většina plánovaných etap vede po úzkých asfaltkách, cca 30 % pojedeme po horských šotolinových cestách. Celkem ujedeme na kole během 10 dní cca 460 km a nastoupáme asi 10 tisíc výškových metrů. Po celou dobu je k dispozici doprovodný autobus s dostatečnou kapacitou pro popovážení.
Pro tento zájezd doporučujeme jednoznačně horské kolo nebo gravel.
9–16 účastníků
- Velikost skupiny:
9–16 účastníků
Informační schůzka se bude konat asi dva týdny před odjezdem. Zodpovíme na ní vaše dotazy, poradíme, jak si na zájezd dobře zabalit, a připomeneme, na co nezapomenout. Pokud se schůzky nezúčastníte, nevadí – veškeré důležité informace obsahují i podrobné pokyny, které obdržíte e-mailem asi měsíc před odjezdem.
- Poznámka:
Informační schůzka se bude konat asi dva týdny před odjezdem. Zodpovíme na ní vaše dotazy, poradíme, jak si na zájezd dobře zabalit, a připomeneme, na co nezapomenout. Pokud se schůzky nezúčastníte, nevadí – veškeré důležité informace obsahují i podrobné pokyny, které obdržíte e-mailem asi měsíc před odjezdem.
Připravili jsme pro vás krátký instruktážní film, jak nejlépe zabalit kolo do letadla. Prohlédnout si ho můžete zde.
- Naše doporučení:
Připravili jsme pro vás krátký instruktážní film, jak nejlépe zabalit kolo do letadla. Prohlédnout si ho můžete zde.
- Nástupní místa:
Praha
- Pořadatel:
CK Adventura
- Očkování:
Informace o doporučeném i povinném očkování do jednotlivých zemí najdete na stránce Očkování.
- Pokyny k leteckým zájezdům na kole:
Potřebné informace o vybavení a organizaci najdete v souboru Cyklozájezdy s leteckou dopravou - obecné informace. Upozorňujeme také na důležité údaje v informacích o letenkách a o službách a cestovním komfortu.
- Cestovní pojištění:
Nabízíme vám 3 varianty cestovního pojištění UNIQA: základní pojištění léčebných výloh a zavazadel K5Z (Evropa 35 Kč /Svět 70 Kč / den), nebo balíčky zahrnující pojištění stornopoplatků, úrazu a odpovědnosti: K5SZ se standardním limitem plnění (K5Z + 3,5 % ceny zájezdu) nebo navýšenou prémiovou variantu K10SZ ( 95 Kč/ den + 3,5 % ceny zájezdu). Lze nabídnout i samotné pojištění storna S. Podrobnosti na stránce Pojištění za příplatek.
- Travel Asistent pro letecké zájezdy:
V ceně tohoto zájezdu je zahrnuta služba Travel Asistent, která vám v případě problémů s letem zajistí bezplatnou asistenční linku a následně po návratu i možnost vyřízení případné finanční kompenzace.
Podobné zájezdy: S kolem do světa – největší cyklistické výzvy
To, že do vysokých a nedostupných hor se člověk může vydat pouze pěšky, není už dávno pravda. Svět se mění, a i ty nejnedostupnější himálajské průsmyky, nejodlehlejší kaňony divokých řek Pamíru či džunglí porostlé svahy jihoamerických hor nemohou již více odolávat technice lidstva.
Zájezdy zařazené v této kapitole představují výjimečné cyklistické expedice. Jejich absolvování vyžaduje fyzickou, ale zejména i psychickou odolnost. Trasy těchto cyklistických programů jsme volili velmi pečlivě, často ve spolupráci s místními šerpy, bajkery a znalci místního terénu. Jedná se o výpravy, které jsou logisticky komplikované a vyžadují větší přípravu pro člověka i jeho kolo. Často směřují do odlehlých vysokohorských oblastí, pro jejichž dosažení více než jinde platí, že cesta je cíl.
Pokud však překonáte svoje obavy a svěříte se nám do rukou, můžeme vám zaručit opravdu výjimečné nejen cyklistické zážitky. Ujedeme kilometry po hranách příkrých svahů, budeme se opájet absolutním pocitem štěstí při dosažení vysokohorských sedel a zaslouženě si užívat nekonečné horské sjezdy, jež nikde jinde na této planetě nenajdete. A to všechno s kvalitním zázemím našich doprovodných týmů, které se postarají nejen o vaše pohodlí, ale zejména i o vaši bezpečnost.
Splňte si svůj cyklistický sen s týmem, který ví, co dělá, a absolvujte s námi naše velké cyklistické pecky.