Menu

Výsledky vyhledávání fráze "{{ query }}"

{{ group.group }}

Nic nebylo nalezeno :(

přejít na podrobnější hledání »

Speciální nabídka

Datum odjezdu nejdříve:
Datum příjezdu nejpozději:
Zájezdy s datem odjezdu ve vybraném měsíci nebo roce:

UbytováníUbytování

UbytováníStravování

UbytováníDoprava

UbytováníStandard služeb (poznávací zájezdy)

UbytováníFyzická náročnost (aktivní dovolená)

CenaCena

Vybrané filtry:nic nebylo zvolenozrušit všechny filtry

Historie Tatrabusu

Historie Tatrabusu

Historie Tatrabusu u Adventury začíná v roce 2008, ale historie našich cest terénním speciálem začala už v roce 2002.

Historie Tatrabusu

V roce 2007 se Adventura rozhodla nahradit svůj starší terénní speciál "Růženu" (Ross Viza 4x4), který byl pouze 8 místný, podstatně větším a kvalitnějším autem. Po zralé úvaze a mnoha konzultacích byl vytipován podvozek odpovídající těmto nárokům. Naprosto nevhodná jsou moderní elektronikou a dalšími zranitelnými systémy naplněná auta, proto byla zvolena Tatra 815 4x4.

Ve spolupráci s dealerem Tatry, firmou ATH - Tatra spol. s r. o. Stránčice byl objeven a zakoupen vhodný starší podvozek.

Byl vyroben v roce 1991 jako vojenský speciál a upraven na doprovodné vozidlo terénních soutěží. Zúčastnil se soutěže Mnichov-Marrákeš, jel i Paříž-Peking a několik "Dakarů". Od roku 1997 sloužil jako technické vozidlo. To jsou ty nejlepší předpoklady pro službu v podmínkách, kde měl být provozován.

Foto z účasti na Ralley Mnichov - Marakeš
Foto z účasti na Ralley Mnichov - Marakeš
 
Na podzim roku 2007 jej zakoupila Adventura a ve firmě LKW servis Urban ve Světicích, kde mají bohaté zkušenosti s modernizací Tater, byla provedena kompletní repase podvozku, motoru a modernizace kabiny řidiče. Byly vyměněny všechny opotřebené díly, provedena modernizace některých důležitých mechanismů, jako jsou brzdy, chlazení motoru, přístrojové vybavení. Vše za podpory firmy ATH Tatra spol. s r. o..

Po repasi bylo auto převezeno do Vsetína, do firmy MAVE, která se zabývá přestavbami a výrobou speciálních minibusů. Na základě bohatých zkušeností v Adventuře s podobnými vozidly ve světě byl vytvořen ideový návrh a stanoveny základní parametry luxusního, plně vybaveného terénního autobusu. Po zpracování ideového návrhu techniky a projednání legislativy byla vyrobena a vybavena nástavba.

Adventuře bylo vozidlo předáno začátkem června roku 2008, proběhla jeho registrace a bylo uvedeno do provozu slavnostním křtem na Žlutých lázních v Praze, dostalo přezdívku Tatrabus. Jeho kmotrem se stal milovník cestování a "islandský fanatik", pan Jan Burian.

Vozidlo v okamžiku zakoupení Adventurou
Vozidlo v okamžiku zakoupení Adventurou

Vzápětí Tatrabus odjel na svoji první cestu na Island, kde najel asi 18000 km a stoprocentně se osvědčil. Pouze extrémní dešťové spršky prověřovaly těsnost oken v našich podmínkách bezproblémových. Podvozek to odnesl pouze jednou zlomenou podložkou v zadním kardanu, ale nakonec se to ukázalo jako drobnost, se kterou se dá dojet zpět do ČR.

Po návratu v září 2009 prošel Tatrabus kontrolou, výměnou všech opotřebených dílů, některými dalšími úpravami a modernizacemi. Byl opět převezen do Mave Vsetín, kde bylo předěláno přední čelo nástavby pro dokonalý výhled, byla provedena úprava bočních oken proti zatékání v extrémních islandských podmínkách a osazena klimatizace.

V dalších letech jezdí Tatrabus a vozí mnoho spokojených klientů po Maroku a Islandu.

V říjnu a listopadu 2011 po nehodě na Islandu byla provedena kompletní repase a Tatrabus byl rozebrán do posledního šroubku, tak aby mohl sloužit dalších několik let. Při této události se ukázala správná volba jednoduchého, technicky dokonalého podvozku Tatra.

Stav motoru před repasí
Stav motoru před repasí
 
Nové křtiny měly nejméně stejnou publicitu a zájem, jako první na Žlutých lázních. Proběhly 13.12. 2011 na pražském Františku u kotviště lodí v rámci akce pro partnery, Snídaně s Adventurou a slavnostním večerem na lodi.

Rekonstrukce byla natolik dokonalá, že Tatrabus neměl v následujících letech prakticky žádný technický problém a vozí nás naprosto spolehlivě po Islandu. Bohužel bezpečnostní situace v severní Africe je špatná, i když se to netýká našeho oblíbeného Maroka, není tolik zájemců, aby se vyplatilo Tatrabusu tam přejíždět, od r. 2014 jezdí jen na Island.

V r. 2014 na podzim jsme byli v Albánii, nádherná destinace, ale i tam jsou bezpečnostní rizika a imigrantská krize ovlivňuje celý Balkán.

Nový tým okolo Tatrabusu z jara 2015 se osvědčil a pracuje intenzivně na jeho zdokonalování, osadili jsme v r. 2016 nové závodní tlumiče KOLPRO se kterými jezdí i Dakarské týmy, na jízdních vlastnostech a bezpečnosti se to neuvěřitelně projevilo, modernizujeme vzhled auta novým polepem.

Kompletní fotohistorii najdete na stránce Historie Tatrabusu ve fotografii


Podvozek po repasi včetně rekonstrukce a modernizace budky řidiče
Podvozek po repasi včetně rekonstrukce a modernizace budky řidiče

Nástavba před montáží vnitřku
Nástavba před montáží vnitřku

Nástavba před montáží vnitřku - pohled z druhé strany
Nástavba před montáží vnitřku - pohled z druhé strany

Zkušební jízda před polepením
Zkušební jízda před polepením

Zkušební jízda
Zkušební jízda

Je to krasavec
Je to krasavec

Krasavec z detailu
Krasavec z detailu

Ještě polepit a můžeme vyrazit na Island
Ještě polepit a můžeme vyrazit na Island

Poprvé na Islandu
Poprvé na Islandu

V Maroku již s upraveným čelem nástavby
V Maroku již s upraveným čelem nástavby

Můj nejhorší zážitek v islandském jezeru Blautulon, ale už se netopim, plavu!
Můj nejhorší zážitek v islandském jezeru Blautulon, ale už se netopim, plavu!

Druhé křtiny, po úplné generálce i nová tvář (ještě mi přidělají naviják) a znova vyrážíme
Druhé křtiny, po úplné generálce i nová tvář (ještě mi přidělají naviják) a znova vyrážíme

S polární září
S polární září

PF 2012
PF 2012

 

Žádost o zaslání tištěných katalogů

KATALOGY NA ROK 2018/19

Katalog pro rok 2018 bude k dispozici koncem listopadu!

Pokud o katalog máte zájem, neváhejte poslat tuto objednávku. V případě, že jste s námi cestovali v posledních 2 letech, tak Vám katalog přijde automaticky.

Katalogy posíláme pouze po ČR. Pro zájemce mimo ČR máme připraveny katalogy ke stažení ve formátu PDF na stránce katalogy v PDF (aktuálně ještě katalogy 2017/18). Případně využijte naše webové stránky. Děkujeme za pochopení.