Team Tatrabusu
Team Tatrabusu
Tým Tatrabusu se tvořil postupně, učili jsme se…
Ze začátku stačil na zájezdu jeden průvodce na všechno, s velkým úsilím zvládali kluci průvodcovat, řídit, vařit, opravovat. Občas to pro ně bylo vysilující.
V další fázi jsme se rozhodli rozdělit povinnosti mezi řidiče-mechanika a průvodce-řidiče. Na pozici řidiče-mechanika jsme angažovali Frantu Říhu, roli průvodce-řidiče zastává na Islandu Honza Kolanda, kterého doplňuje Roman Sauer. Tým takto pracoval uplynulé 4 sezóny.
Pro sezónu 2015 jsme se rozhodli koncepci týmu upravit a rozšířit tak, aby nebyl závislý pouze na jedné osobě. Vypsali jsme nový konkurz, a velice nás překvapil jak nadšení, tak kvalita zájemců.
Současný tým má tedy jednoho hlavního technika-řidiče, tři průvodce-řidiče a specialistu elektrotechnika-řidiče, přičemž ostatní členové týmu se střídají v roli řidiče i mechanika dle potřeby. Na přípravě Tatrabusu se podílejí všichni dle potřeby společně. Tím je zajištěna kontinuita a funkce týmu na delší dobu a bezproblémová náhrada v případě výpadku některého z řidičů.
Tým neustále doplňujeme o další kvalitní průvodce-řidiče. Myslíte si, že byste na to měli, nebo někdo z vašeho okruhu? Nebojte se nám napsat nebo zavolat.
Jiří Bermann – Bery
Dispečer, technická podpora zájezdů, catering, správce domu, příležitostný řidič Tatrabusu, řidičák A1, B, C, D, E, T, ročník 1948.
- vytipoval vhodný podvozek
- zpracoval projekt Tatrabusu
- zajistil přestavbu, legislativu, kvalitní servis
- sestavil tým výborných řidičů-průvodců, pracuje na jeho rozvoji
- na Islandu byl ještě s předchůdkyní Tatrabusu "Růženou" v roce 2007
- plánoval a řídil Tatrabus na průzkumu Maroka v roce 2009
Záliby: volné alpské terény na lyžích, čtyřkolky, cestování.
Kvalifikace: bývalý kanoista, kajakář na hladké i divoké vodě, později rafty a dračí lodě, horská kola, nyní jako důchodce horské, ale elektrokolo, aby stačil mladým. Dříve technický vedoucí kanoistické reprezentace, geodet stavby Metra a Strahovského tunelu, ředitel lodní dopravy, od roku 1996 v cestovní kanceláři Adventura.
Jaroslav Lhota
Zakladatel a společník Adventury s.r.o., příležitostný řidič Tatrabusu, řidičák A, B, C, D, E, T, ročník 1957.
- milovník Afriky
- připravoval průzkumné off-road výpravy do Libye, Alžírska, Tuniska, Mauretánie, Mali, Senegalu a na Island, přičemž z těchto výprav vycházejí naše katalogové zájezdy
- koupil legendární Růženu, předchůdkyni Tatrabusu, s níž projel kus Afriky i Island
- organizoval a spoluřídil dosud nejdelší výpravu Tatrabusu do malijského Timbuktu
- organizátor bikových expedic
- amatérský pilot
- navigátor a fotograf vzpomínkové expedice Sen o Dakaru 2016 s Karlem Lopraisem a historickou Tatrou 815 startovní č. 502
Jan Kolanda – Tarantule (Tule)
Hlavní průvodce Islandu a historicky první zájezdový řidič Tatrabusu, řidičák A, B, C, D, E, T, ročník 1975.
- kormidluje nejen Tatrabus, ale i kajutové lodě s klienty po evropských kanálech a řekách
- Island poznal ještě s předchůdkyní Tatrabusu "Růženou" v roce 2007, s Tatrabusem ho jezdí od roku 2008
- průvodcuje Nový Zéland, Austrálii, kde byl několik let více než doma, Grónsko a nově Havaj
- dříve specialista na bikové zájezdy
- nyní vyznavač off-roadu na svém BMW 1200 GS nebo v Land Roveru Discovery
Kvalifikace: sportovec, kajakář, tri a kvadriatlonista, biker, in-linista, účastník několika kvadriatlonových mistrovství světa, Xtery na Havaji, raftoval v Nepálu, na Tasmánii, v roce 2010 se zúčastnil seakajakové expedice Grónsko, byl už skoro všude, od roku 1999 průvodce cestovní kanceláře Adventura.
Roman Sauer
Průvodce a řidič Tatrabusu, řidičák A, B, C, D, E, ročník 1969.
- byl členem výpravy "Tatrabusem napříč Saharou do Timbuktu v Mali a do Dakaru v Senegalu"
- mluví anglicky, rusky a německy
- průvodcuje v zemích: Island, Rusko, Finsko, Nepál, Omán, Britské ostrovy, Etiopie, Ghana, Benin, Togo
Záliby: cestování, příroda, propagátor jízdy na koloběžkách, terénní auta.
Ondřej Brambus
Průvodce a budoucí řidič Tatrabusu, řidičák A, B, C, D, E, ročník 1987.
- průvodce v destinacích: Madeira, centralní Transylvánie, Island, Pyreneje, Patagonie, Černá Hora, Victorie, NSW, Tasmánie, Nový Zéland, Peru, severní Indie...
- nadšený cyklista a horolezec, potkat ho můžete i na našich turistických a vysokohorských zájezdech
- vystudoval geografii a kartografii
Záliby: cestování, cyklistika, horolezení, fotografování.
Petr Cahyna – Caha
Hlavní technik, řidič Tatrabusu, řidičák úplně na všechno včetně pásových vozidel, ročník 1967.
- strojař vysokoškolák, nyní IT technik ve vlastní firmě
- je „ujetej“ na náklaďáky, speciálně Tatry
- jezdil Trucktrial s T813 8x8, kterou si přestavěl
- kvůli trucktrialu držel v IT firmě i kamionovou dopravu
- doma má veterány T805 a T138 tahač 4x4, několik motorek a aut
- má slušně vybavenou dílnu, kvalitní zázemí doma i ve firmě
- rád cestuje, hlavně obytným autem
- domluví se anglicky, ze základky by si vzpomněl na ruštinu, kdyby musel, německy si umí objednat zmrzlinu, řízek a pivo
- má něco málo nalítáno na ultralightu
Alexandar Šehič – Saša
Řidič Tatrabusu, řidičák úplně na všechno, ročník 1973.
- vyučený kuchař, vařil v lepších pražských restauracích, než zjistil, že ho to omezuje na svobodě
- dětský sen cestovat a řídit velká auta si splnil, když 11 let řídil kamiony v německých a anglických službách, takže oba jazyky dobře zvládá, k tomu srbštinu, nebojí se ve Francii ani Itálii
- nadšený motorkář a fotograf
- jako koníček opravuje s úspěchem nefunkční motorové věci
- Tatrabus je pro něj další výzva, nevěřil, že se mu splní
- okolo Litoměřic jezdil s autobusem linky, občas zájezd, naposledy vozil s Tatrou dříví, těší se na lidi…
- když nás navštívil na výstavě na náplavce, přinesl jako úplatek skvělou paštičku vlastní výroby…
- v sezoně 2015 se natolik osvědčil, že je z něj nejaktivnější člen týmu za volantem, s vařečkou i v servisu
Záliby: fotografování, cestování.
Jiří Sedlář
Řidič Tatrabusu, řidičák na všechno, ročník 1965.
- jezdil motokros, dělal doprovod na MS enduro
- dělník, mistr speciální montáže v Tatrovce, převozy nových vozidel po Evropě
- expedice Živá Afrika, kde byl 8 měsíců jako druhý řidič Tatry a řidič džípu
- projeto autem víc jak 40 zemí, z toho 23 afrických
- 2015 absolvoval se servisním vozem Intercontinental Rallye do Dakaru
- od roku 1995 technik STK a od 2004 majitel Stanice technické kontroly
- trekoval v Rumunsku, na Ukrajině, v Bhútánu, v Nepálu byl v r. 2015 členem skupiny, o které se psalo jako uvězněné přírodou a zachraňoval ji vrtulník
- vnímá pozici u Tatrabusu nejen jako řidič, ale plnohodnotný člen realizačního týmu, ochotný a spolehlivý parťák pro průvodce a klienty, zasazuje se o dobré jméno cestovní kanceláře
- v sezoně 2016 se vystřídal za volantem na Islandu v roli hlavního řidiče
Záliby: treking, cestování, auta, motorky, veteráni.
Ondřej Svoboda
Elektrotechnik a řidič Tatrabusu, řidičák A1, B, C, E, T, D, ročník 1989.
- není zrovna Tatrovák, je z Jablonce, tedy logicky má blíž k LIAZU, ale považuje se za zarytého vlastence a pár odlišností u Tatry zvládne
- mladý pohodář, který se nezalekne žádné výzvy
- v mládí akrobatické lyžování, jízda v boulích
- fleet manager, dopravní inženýr, podniká v opravách vozidel, dopravě osob, servisní výjezdy k osobním vozidlům
- pokročilý autoelektrikář, autotronik a mechatronik
- automechanik a renovátor historických vozidel s dlouholetou praxí
- zkušenosti z dálkových cest – pouště, nehostinné krajiny, Maroko džípy s bývalými dakarskými závodníky, Nordkapp několikrát ve Felicii v únoru
- zkušenosti z rallye jako mechanik, navigátor i řidič, mechanik závodního okruhového Truck teamu Vojtíšek, KM Racing team – Dakar
- amatérský kuchař, nebojí se minutek ani tradiční kuchyně a ani 20 lidí, připraví si i jídelníček
- umí logistiku, plánování trasy
- rodinné zázemí, otec jezdil rallye a závodil na Dakaru s LIAZem
- mluví anglicky a trochu finsky
- v sezoně 2016 se vystřídal za volantem na Islandu v roli hlavního řidiče
Záliby: fotografování, sport, lyžování.
Jan Brda
Řidič Tatrabusu, řidičák A, B, C, D, ročník 1977.
- speditér, dispečer dopravy, vyučený strojní zámečník, automechanik
- vlastnil kamionovku a projel celou Evropu, přičemž opravy a údržbu dělal často sám
- jezdil s Tatrami − zásahovou a jeřábem
- na Islandu byl osobákem
- rád vaří
Záliby: divoká voda, horská i vysokohorská turistika, via ferraty, cestování, příroda.
Jan Dolejš
Řidič Tatrabusu, kuchař, řidičák na vše kromě velkých motorek.
- jako průvodce jezdí do zemí: Itálie, Island, Irsko, Francie, Rumunsko, Bulharsko, Skotsko, Holandsko, Rakousko, Řecko, Austrálie
- mluví anglicky, německy a italsky
Záliby: kola, rafty, VHT.
Jiří Austerlitz
Řidič Tatrabusu, kuchař, řidičák A, B, C, D.
- mluví anglicky, lehce rusky
- optimista s duší dítěte trpící nostalgií nad nezastavitelným během času
Záliby: od všeho trochu – něco sportu na kole, cestování a poznávání dobrého vína.