průvodce, doprava autobusem s cyklovlekem, 7x penzion s místní polopenzí, potřebné mapy, pojištění léčebných výloh a stornopoplatků.
Rumunsko – Bukovina na kole
Na co se můžete těšit?
Na co se můžete těšit?
- Dřevěné kostely a vyřezávané brány Maramureše
- Vápencové masivy, soutěsky a vodopády
- Celkem 4 národní parky
- Malované pravoslavné kláštery Bukoviny
- Ubytování v penzionech s bohatou polopenzí
- Etapově s doprovodným autobusem
Popis:
Popis
Bukovina je část severního Rumunska známá zejména svými jedinečnými byzantskými malovanými kláštery, které se s pomocí UNESCO vracejí do své původní barevné krásy. Geografickou polohou v blízkosti ukrajinských a moldavských hranic je dán i její pestrý přírodní a kulturní charakter. Za týden projedeme několik pohoří severních Karpat, v živém "skanzenu“ údolí řeky Izy budeme obdivovat dřevěné kostely i lidovou architekturu Maramureše. Z horských sedel dohlédneme až k horám Zakarpatské Ukrajiny a zcela nicotní si budeme připadat pod impozantními svahy pohoří a NP Rodna. Vystoupíme na majestátní skalnatý masiv pohoří NP Ceahlau a národním parkem Bicazských soutěsek dojedeme až k vulkanickému pohoří Harghita. Tato oblast je bohatá na sirné prameny a termální koupele a obývá ji enkláva maďarské menšiny v Rumunsku, což jen dokresluje rozmanitost celé projeté trasy.
Program:
Program
Odjezd odpoledne, ranní příjezd do rumunské Moldávie, do údolí řeky Izy; na kole od komplexu kláštera Birsana (nejvyšší dřevěná stavba v Evropě), po cestě romantické maramurešské dřevěné kostely - nejstarší dřevený kostel ve vesnici Ieud, nocleh v Sacelu (45–80 km/ ↑ 500–1200 m).
Busem přes sedlo Prislop do horské vesnice Cirlibaba (950 m); odsud na kole po šotolinových cestách přes poloniny a opuštěnou krajinou pohoří Maramureš až do vesnice Vatra Moldovitei; výběr z několika možností různé délky, náročnosti i térénu (50–90 km/ ↑ 460–1600 m); opuštěné vesnice na rumunsko-ukrajinském pomezí; poloniny se salašemi a stády pasoucích se ovcí; výhledy na zvlněnou krajinu pohoří Maramureš.
Po snídani si prohlédneme překrásný klášter Moldovita s nejlépe zachovanými malbami na celé Bukovině; na kole vystoupáme do sedla Ciumarna (1100 m/ asfalt) a odsud pojedeme buď terénem nebo po asfaltu do údolí řeky Humor až k malovanému klášteru Humor s unikátními freskami (60–90 km/ ↑ 120–1150 m).
Po snídani se autobusem přesuneme za město Frasin a odsud na kole vystoupáme až do sedla pasur Puzdra (1160 m) - možno jet busem; ze sedla na kole buď terénní cestou přes poloniny a pastviny nebo po asfaltu; sjezd do údolí řeky Bistrita; dojezd busem do NP Ceahlau a ubytování na 2 noci (50–60 km/ ↑ 700–800 m).
Den v NP Ceahlau: pěší túra na hřeben vápencového pohoří Ceahlau k horské chatě Cabana Dochia s monumentálním výhledem do údolí, lze vystoupat až na vrchol Toaca (1904 m) (15 km/ ↑ 1270 m); cyklistika v okolí jezera Izvorul Muntelui - variantní okruhy v délce 35–90 km.
Busem k unikátnímu jezeru Lacu Rosu; Národním parkem Bicazská soutěska šotolinami nebo po asfaltu do sedla Pangarati (1256 m) s dalekým výhledem na pohoří Harghita; sjezd do města Gheorgheni s výraznou maďarksou menšinou a ubytování na 2 noci (35-55 km/ ↑ 800-1100 m).
Cyklistický okruh v pohoří Giurgeu (lze volit z různých délek i náročnosti) – krápníková jeskyně Sugau, loučnaté karpatské sedlo Locfei (1230 m), prameniště slávné sikulské řeky Olt, sedlo Covacipeter (1243 m) (44–50 km/ ↑ 880–900 m).
Dopoledne možnost cyklistiky - jeden z cyklistických okruhů v okolí Georgheni; odpoledne odjezd; příjezd do ČR následující den dopoledne (16–35 km/ ↑ 130–250 m).
Podmínky:
Podmínky
průvodce, doprava autobusem s cyklovlekem, 7x penzion s místní polopenzí, potřebné mapy, pojištění léčebných výloh a stornopoplatků.
- V ceně zahrnuto:
2–4lůžkové pokoje většinou s vlastním sociálním zařízením; v NP Ceahlau a v Gheorgheni spíme vždy dvě noci na stejném místě. Ubytování v jednotlivých hotelech má různou úroveň, některé pokoje mají balkony.
Jednolůžkový pokoj pro jednotlivce je u tohoto zájezdu povinný. Máte-li zájem o doobsazení pokoje, označte to na smlouvě. Bude-li k dispozici další zájemce stejného pohlaví, příplatek za jednolůžkový pokoj vám vrátíme.
- Ubytování:
2–4lůžkové pokoje většinou s vlastním sociálním zařízením; v NP Ceahlau a v Gheorgheni spíme vždy dvě noci na stejném místě. Ubytování v jednotlivých hotelech má různou úroveň, některé pokoje mají balkony.
Jednolůžkový pokoj pro jednotlivce je u tohoto zájezdu povinný. Máte-li zájem o doobsazení pokoje, označte to na smlouvě. Bude-li k dispozici další zájemce stejného pohlaví, příplatek za jednolůžkový pokoj vám vrátíme.
7x bohatá místní polopenze, večeře jsou většinou tříchodové, snídaně bufetové.
- Stravování:
7x bohatá místní polopenze, večeře jsou většinou tříchodové, snídaně bufetové.
Zájezd je koncipován tak, aby nabídl široké rozmezí cyklistických variant různé náročnosti, délky i povrchu cest. Na své si zde přijde opravdu každý, ať už budete mít celoodpružené MTB kolo či silniční e-kolo. Náročnost zájezdu lze také snížit popovezením v doprovodném autobusu.
- Povrch a profil:
Zájezd je koncipován tak, aby nabídl široké rozmezí cyklistických variant různé náročnosti, délky i povrchu cest. Na své si zde přijde opravdu každý, ať už budete mít celoodpružené MTB kolo či silniční e-kolo. Náročnost zájezdu lze také snížit popovezením v doprovodném autobusu.
25–44 účastníků.
- Velikost skupiny:
25–44 účastníků.
- Nástupní místa:
Praha, Jihlava, Brno
- Pořadatel:
CK Adventura
- Pokyny k autobusovým zájezdům na kole:
Potřebné informace o vybavení a organizaci najdete v souboru Cyklozájezdy s autobusovou dopravou - obecné informace. Upozorňujeme také na důležité údaje v informacích o službách a cestovním komfortu.
Podobné zájezdy: Za krásami Evropy pro vášnivé cyklisty
V této skupině zájezdů naleznete náročnější cyklistická putování, která většinou míří do neprávem opomíjených podmanivých koutů Evropy. Trasy cílí zejména do panenské přírody evropských hor, jež si díky své odlehlosti udržely ráz divoké krajiny, pouze mírně ovlivněné lidskou činností.
Z pohledu cyklistiky se jedná o náročnější výpravy, které vyžadují dobrou přípravu pro kolo i samotného člověka. Je potřeba počítat s hornatým terénem, denními etapami v rozmezí 50–85 km a také různorodým povrchem cest, po nichž jsou etapy vedené. Nicméně celkovou obtížnost zájezdů lze snadno redukovat využitím doprovodného vozidla, a jednotlivé etapy si tak částečně zkrátit.
Také je potřeba v některých oblastech počítat s horší kvalitou ubytování související s tím, že zájezdy často míří do míst, která jsou zatím turismem dotčena v minimální míře. Toto nepohodlí je však bohatě kompenzováno úrovní stravování, ať už z místních nebo našich adventurních zdrojů, často zahrnujících opravdové regionální lahůdky.