průvodce, letenka vč. všech poplatků Praha–Barnaul–Praha, pozemní transfery a terénní vozidlo na bagáž, 4x penzion/horská chata se snídaní (Gorno Altajsk, Artybaš, Malinový Ostrov, Barnul), 9x ubytování ve vlastních stanech v kempech nebo tábořištích, 9x polopenze připravovaná místním kuchařem při kempování, informační materiály.
Altaj na kole
Termíny zájezdu
Telefonická rezervace
V tuto chvíli prodáváme poslední místa. Možnost rezervace je nutné ověřit telefonicky. Pro další informace volejte +420 271 741 734-36.
Termíny:
Termín | Počet dní | Aktuální cena | Obj. číslo | ||||||
10. 7. – 24. 7. 2021 | 15 dní | -3%36 763 Kč37 900 Kč | 21121101 | Rezervovat | |||||
Základní cena | -3%36 763 Kč | 37 900 Kč | First-minute sleva do 10.2.2021. | ||||||
Služby za příplatek | |||||||||
|
Na co se můžete těšit?
Na co se můžete těšit?
- Nespoutanou divočinou hor, stepí a řek v podhůří Altaje
- Lodí po Těleckém jezeře
- Sibiřská města Barnaul a Gorno-Altajsk
- Táboření v kempech nebo divočině s polopenzí od místního kuchaře
Popis:
Popis
Slovo Altaj musí v každém cestovateli vyvolat chvění dálek. Nejvyšší sibiřské pohoří, z jehož ledovců se rodí veletok Ob, přitahuje i etnograficky díky národu Altajců a jejich kultuře. Nejvíce nás však uchvátí příroda. Čtyřtisícové hory se zvedají ze sibiřských plání a vytvářejí srážkový stín pro podhorské stepi. Lesy se střídají s rozlehlými travinami a v hlubokých kaňonech burácejí vody divokých řek. V nespoutané přírodě si budeme bohatě vychutnávat táboření v divočině, večerní posezení u ohně a cyklistiku si zpestříme i několika krátkými pěšími výlety.
Vaše ohlasy:
Hezký den do Adventury, Chtěl bych Vám poděkovat za totální vyčištění hlavy na Altaji na kole – ještě pořád mám před očima krásně drsnou přírodu – stovky motýlů, čísté louky, koně a krávy a na nebi přísně dohlížejíci dravce nad naším nekonečným šlapáním denních kilometrů. A malé těšení na večeři a snídani od námořníka Saši. Přátelské Altajce a hlavně místní pivo , které nás doprovázelo denně při malých pauzách i večerním posezení. Byl to asi nejdrsnější zájezd na kole co jsem zažil – kombinace počasí ( vedro někdy 40 stupnů, déšť 2 dny a noční mráz v horách ) + dlouhé etapy vyšperkované skoro každý den nějakým sedlem + stanování po 20 letech + skromná strava. Mám v nohách asi 650 km a 5 kilo váhy dole a totálně čistou hlavu Měli jsme skvělou partu a hlavně Ivoše jako vedoucího – byl jsem asi na 10 cyklozájezdech a docela dost jsem jich i organizoval pro naše firemní klienty, tak že vím o čem to je a Ivoš je jednoznačně nejlepší quide,kterého jsem kdy zažil. Važte si že ho máte, je to diamant mezi průvodci ( zvládal všechny kritické situace , uměl zmrazit svojí azbukou i drsné rusy a nakonec nám zařídil cestu domů , poté co to vypadalo že z Altaje vůbec neodletíme ). Děkuji.
David Masopust, 2019
Program:
Program
Letecky Praha–Barnaul s přestupem v Moskvě; přesun autobusem do Gorno-Altajska (registrace); úvod do života Altajců v nově rekonstruovaném Národním muzeu Altaje s ucelenou historickou, uměleckou, přírodovědeckou a etnografickou sbírkou včetně slavné „ledové princezny Altaje“; transfer k Těleckému jezeru do vesničky Artybaš; sestavení kol.
Půldenní plavba přes Tělecké jezero do Balykči; na kole proti proudu azurové řeky Čulyšman terénní cestou vedoucí dnem hlubokého kaňonu lemovaného dvouapůltisícovými vrcholy; cestou vodopády, divoké peřeje a nespočet možností koupání, fakultativně plavba lodičkou a pěší výlet na skalní útvar Kamenné hřiby s velkolepým výhledem na famózní kaňon Čulyšmanu (75 km/730 m/2 dny/terénní cesta).
Stoupání na hranu kaňonu do sedla Katu Jaryk (1219 m)s velkolepou vyhlídkou; terénní cestou do typické altajské vesnice Ulagan; návštěva Pazyryckých kurganů (archeologické lokality světového významu); Ulaganské sedlo–nejvyšší bod naší trasy (2070 m) a mírný sjezd po náhorní planině zaplněné stovkami malých jezer (86 km/2520 m/2 dny/terénní cesta a částečně asfalt).
Sjezd z jezerní kotliny do údolí řeky Čuji; v malé horské osadě Aktaš se napojíme na legendární Čujský trakt - téměř tisícikilometrovou horskou silnici spojující Novosibirsk s Mongolskem; po proudu řeky Čuji až k jejímu soutoku s Katuní; cestou pískovcová soutěska Červená brána, prehistorické skalní rytiny v oblasti Kalbak Taš, vodopád Sirlak, kolmá skalní stěna Bjelyj Bom v nejužším místě Čujského traktu, divoké peřeje Turbína, Horizont a Begemont (102 km/680 m/převážně nový asfalt).
Okolí soutoku Katuně (hlavní zdrojnice Obu) s Čujou a Argutem - výlet na kole i pěšky po skalách a stepních terasách nad soutěskami mohutných divokých řek nebo odpočinek (0-21 km).
Po Čujském traktu širokým údolím Katuně i po hraně kaňonu; vesnice Iňa s absurdní sochou Lenina připomínající tvarem budhistickou stúpu a s mostem stavěným vězni z gulagu; dále přes Čiketamanský průsmyk (1267 m) až do Šašikmanu (87 km/1230 m/ nový asfalt).
Opouštíme Čujský trakt a užíváme si naturálního altajského venkova stranou hlavních tras ; přes Jaboganský průsmyk (1492 m) а sedlo Kukuja (1250 m) se po vedlejších silničkách vedoucích střídavě zemědělskou krajinou a hlubokými lesy blížíme zeleným podhůřím Altaje zpět do civilizace (215 km/2730 m/3 dny/střídavě šotolina a asfalt).
Přejezd do Barnaulu, podvečerní prohlídka jednoho z nejstarších měst Sibiře ležícím na veletoku Ob; nocleh; další den ráno letecky přes Moskvu do Prahy.
Podmínky:
Podmínky
průvodce, letenka vč. všech poplatků Praha–Barnaul–Praha, pozemní transfery a terénní vozidlo na bagáž, 4x penzion/horská chata se snídaní (Gorno Altajsk, Artybaš, Malinový Ostrov, Barnul), 9x ubytování ve vlastních stanech v kempech nebo tábořištích, 9x polopenze připravovaná místním kuchařem při kempování, informační materiály.
- V ceně zahrnuto:
ruské vízum
- Služby za příplatek:
ruské vízum
letecká přeprava kola – asi 2x 100 EUR (platí se na letišti při odbavení).
Výši poplatků nemůžeme nijak ovlivnit, proto nejsou zahrnuty v ceně zájezdu a jejich případnou změnu je třeba akceptovat.
- V ceně nezahrnuto:
letecká přeprava kola – asi 2x 100 EUR (platí se na letišti při odbavení).
Výši poplatků nemůžeme nijak ovlivnit, proto nejsou zahrnuty v ceně zájezdu a jejich případnou změnu je třeba akceptovat.
Pro tento zájezd využíváme leteckou společnost Aeroflot. Kolo můžeme zabalit do kartonové krabice, kterou budeme mít k dispozici i pro zpáteční cestu.
- Letenky:
Pro tento zájezd využíváme leteckou společnost Aeroflot. Kolo můžeme zabalit do kartonové krabice, kterou budeme mít k dispozici i pro zpáteční cestu.
transfer autobusem z Barnaulu do Artybaše a z Malinového ostrova do Barnaulu, doprovodné vozidlo během cyklistiky pro zavazadla a případné indisponované jednotlivce během celého cykloprogramu.
- Doprava:
transfer autobusem z Barnaulu do Artybaše a z Malinového ostrova do Barnaulu, doprovodné vozidlo během cyklistiky pro zavazadla a případné indisponované jednotlivce během celého cykloprogramu.
V oblastech, ve kterých se budeme pohybovat, turistická infrastruktura velmi pokulhává. Je potřeba se na to dopředu, zejména psychicky, připravit. Hotely v Gorno-Altajsku a Barnaulu jsou velmi pěkné. V Artybaši a na Malinovém ostrově budeme ubytováni v turistických chatách. Ostatní noci jsou plánované pod stanem a to buď v kempech, nebo na volných tábořištích. V některých kempech bude na místě možné dokoupit si chatičku (celkem asi 3x), kterou bohužel nelze zajistit dopředu. Při táboření v přírodě se hygiena řeší koupelí v řece nebo potoce. Minimálně 1x lze dokoupit baňu (parní lázeň).
- Ubytování a stravování:
V oblastech, ve kterých se budeme pohybovat, turistická infrastruktura velmi pokulhává. Je potřeba se na to dopředu, zejména psychicky, připravit. Hotely v Gorno-Altajsku a Barnaulu jsou velmi pěkné. V Artybaši a na Malinovém ostrově budeme ubytováni v turistických chatách. Ostatní noci jsou plánované pod stanem a to buď v kempech, nebo na volných tábořištích. V některých kempech bude na místě možné dokoupit si chatičku (celkem asi 3x), kterou bohužel nelze zajistit dopředu. Při táboření v přírodě se hygiena řeší koupelí v řece nebo potoce. Minimálně 1x lze dokoupit baňu (parní lázeň).
Celkem na kole ujedeme asi 565 km a nastoupáme cca 9000 výškových metrů. Z poloviny budeme jezdit po šotolinových a kamenitých horských cestách, zbytek tras povede po asfaltu. V úseku Aktaš–Siškman na Čujském traktu je nutné počítat se zvýšeným provozem aut, neboť je to hlavní zásobovací trasa do Mongolska.
- Náročnost:
Celkem na kole ujedeme asi 565 km a nastoupáme cca 9000 výškových metrů. Z poloviny budeme jezdit po šotolinových a kamenitých horských cestách, zbytek tras povede po asfaltu. V úseku Aktaš–Siškman na Čujském traktu je nutné počítat se zvýšeným provozem aut, neboť je to hlavní zásobovací trasa do Mongolska.
Na tento zájezd doporučujeme jednoznačně pouze horské kolo, nicméně zkušení jedinci mohou celou trasu absolvovat i na kole trekovém. V tomto případě je však nutné počítat s určitým diskomfortem během jízdy.
- Povrch a profil:
Na tento zájezd doporučujeme jednoznačně pouze horské kolo, nicméně zkušení jedinci mohou celou trasu absolvovat i na kole trekovém. V tomto případě je však nutné počítat s určitým diskomfortem během jízdy.
Mgr. Ivo Pejčoch
- Průvodce:
Mgr. Ivo Pejčoch
9–15 účastníků
- Velikost skupiny:
9–15 účastníků
Pokud si na Altaji vyrobíte přírodní saunu, může to vypadat třeba takto: video "Altaj na kole s Adventurou"
- Poznámka:
Pokud si na Altaji vyrobíte přírodní saunu, může to vypadat třeba takto: video "Altaj na kole s Adventurou"
Připravili jsme pro vás krátký instruktážní film, jak nejlépe zabalit kolo do letadla. Prohlédnout si ho můžete zde.
- Naše doporučení:
Připravili jsme pro vás krátký instruktážní film, jak nejlépe zabalit kolo do letadla. Prohlédnout si ho můžete zde.
- Nástupní místa:Praha
- Pořadatel:CK Adventura
- Očkování:Informace o doporučeném i povinném očkování do jednotlivých zemí najdete na stránce Očkování.
- Cestovní pojištění:Nabízíme vám 3 varianty cestovního pojištění UNIQA: základní pojištění léčebných výloh a zavazadel K5Z (24 Kč / 48 Kč / den), nebo balíčky zahrnující pojištění stornopoplatků, úrazu a odpovědnosti: K5SZ se standardním limitem plnění (K5Z + 2,2 % ceny zájezdu) nebo navýšenou prémiovou variantu K10SZ ( 65 Kč/ den + 2,2 % ceny zájezdu). Podrobnosti na stránce Pojištění za příplatek.
- Pokyny k leteckým zájezdům na kole:Potřebné informace o vybavení a organizaci najdete v souboru 01_CYKLO_LETECKY_vseobecne_pokyny_2019.pdf. Informace o službách a cestovním komfortu pak na stránce: Všechny zájezdy – dělení dle cestovního komfortu / cena zahrnuje.
- Travel Asistent pro letecké zájezdy:V ceně tohoto zájezdu je zahrnuta služba Travel Asistent, která vám v případě problémů s letem zajistí bezplatnou asistenční linku a následně po návratu i možnost vyřízení případné finanční kompenzace.
Podobné zájezdy: S kolem do světa co nejblíže přírodě
Pobyt v divoké panenské přírodě je v dnešní době synonymem luxusní dovolené. Na světě už zbylo tak málo míst, kde si člověk může vychutnat noc pod hvězdnatou oblohou, vykoupat se v ledové řece, poslouchat při usínání zvuky divočiny, prostě se na chvíli vrátit zpátky ke kořenům našeho samotného bytí.
Trasy zájezdů v této kapitole vedou z velké části po málo frekventovaných horských cestách, které jsou spíše než pro kola určené pro koně, jaky, pastevce, offroadové džípy nebo velbloudy. Často záměrně míříme na místa, která jsou geograficky velmi izolovaná a dostat se k nim vyžaduje určitou míru námahy a odolnosti. Vždy však máme k dispozici doprovodné vozidlo na převoz bagáže či indisponovaných účastníků. I v těch nejopuštěnějších oblastech vám zajistíme kvalitní stravování zpravidla z místních zdrojů a zejména vám po celou dobu bude asistovat náš zkušený průvodce, který i v horách umí zařídit nemožné.
Na vás pak bude si dovolenou co možná nejintenzivněji užít, ověřit si, že stále ještě umíme přežít bez výdobytků civilizace a zejména nasbírat co nejvíce zážitků, abychom z nich mohli čerpat energii ještě několik dalších měsíců.